09 Mei 2011

cakap kata otak

kau makin jauh, 
jauh ke hujung dunia, 
aku suka kerana kau sendiri,
di sebalik patung bertattoo kau sembunyi,
 puraan kau tangisan bersayu,
kau pergi jauh ke hujung dunia,
puas rasa di hari?
puas rasa bila mati?
aku gembira kau guna otak,
bukan guna apa yang aku cakapkan.

kau masih sendiri?
aku tahu kau bintang,
tetapi hanya batu yang bersinar,
bila aku tulis kau pandang atas,
terasa diri aku seorang di dunia,
tiada yang lain tiada empunya,
rasa diri sehebat semua,
hati bagai gagah perkasa,
tapi sayang kau hanya pandai berkata.

sungai dalam laut cetek katanya,
seperti ikan berjumpa manusia,
ikan mula pandai berbicara,
seperti kau ikan yang menjual manusia,
tak terasa kau ingin membelinya?
jangan terasa aku menulis kepada si dia.
kerana kau memang cakap guna otak bergerak,
tatkala aku cakap guna tangan yang berketak,
hati rasa ingin terberak,
bila aku mula pandai membuat selerak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

yeke?