19 Mac 2011

perlu kau tahu

ku tangisi setiap jejak
setiap langkah menjadi retak
untuk berpaling muka terus ke muka mu
tanpa rasa loya di tekak.
aku sediakan baldi untuk kau tahu
hati tak mudah untuk di pulihkan
walau nama kau cinta agung
biarpun Nabi ampunkan umat
tetapi kau tahu yang aku bukan Nabi
untuk di lepaskan dengan perasaan amarah
kau senyum di sana tetapi aku tahu ia sementara.

perlu kau tahu
aku tidak akan berundur
walau kota di makan besi karat
walau hati di makan benci syaitan
walau senyuman di makan tangisan beradu
duduk aku di sini tidak menukar arah
yang pasti jalan ini jalan ke syurga
telah ku bersedia dengan segala.

perlu kau tahu
aku masih di sini selama mungkin
dan kau masih di sana sehingga kelmarin.
tatkala indah kata dari wajah buruk
yang bermain di lubuk hati untuk di caritkan
akan di biarkan masa di makan zaman
supaya aku kan terus bernafas menghirup udara najis
untuk kau mati bersama aku di ruang angkasa buat selama
buat selama yang pasti tidak akan terkubur
jasad dan perasaan juga sanubari
yang aku rasa kau perlu tahu.






rusy: untuk mu sayang sayang hilang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

yeke?