01 Ogos 2011

Ramadhan yang penuh keberkatan.



salam menyambut kedatangan Ramadhan pada tahun ini. syukur kita masih ada untuk bersama sama meraikan bulan yang lebih baik daripada seribu bulan. seribu bulan woo! bulan ni lah yang mengajar kita untuk menjadi seseorang yang penyabar. kesederhanaan paling penting dalam setiap keadaan. syaitan syitan dah takde, jadi jangan salahkan syaitan syaitan jikalau korang berbelanja besar, boros, mengumpat  mengata ni dah boleh berhenti lah. cuba berehat sikit.

lihat gambar saja, fuh burger king sia, haha bulan Ramadhan ini juga akan di kaitka dengan makanan. time ni lah segala macam makana dapat di jumpai di sekitar bazaar bazaar berhampiran deenga rumah anda. (dah macam iklan) macam macam warna saiz kesedapan duh kalau boleh kat bazaar tu semua aku  nak beli. dengan ayam golek kambing golek lembu golek orang bergolek golek pun ade sia! tapi kita ni di ajarkan supaya bersederhana pada bulan yang mulia ini, kalau boleh makanan minuman beli 1 2 buat amek hati nak makan sedap sedap je bolehlah, jangan lah korang borong 1 bazaar tu pulak ye. nanti tak habis.. dah kau lah jadi syaitan bulan puase ni.

belum malam pulak, kang ade je yang nak ambil kesempatan, merompak rumah orang lah ape lah.. aisshh bulan puasa ni cubalah banyakkan beribadah. pahala kitakan akan di lipat lipat kali gandakan.. haa bulan lai takda. cuba renungkan kalau bulan Ramadhan ni bulan yang terakhir untuk korang, haa kita takkan tahu bila masa kita. kita hanya merancang tetapi Tuhan saja yang menentukan. ape ape pun aku mengucapkan selamat menyambut bulan yang di hormati dan mulia ini. janga main meriam/mercun kang tak beraya. tapi nak main jugak!!

dah bulan puase kan. jadi spm semakin dekat.. eiiii takutnya. semoga bulan ini aku mendapat keberkatan ilmu ilmu yang cukup. keberkatan dalam segala perbuatan ku ini. insyaallah


rusy: ok serabut serabut serabut! raya ke buku?!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

yeke?