19 Februari 2011

trend baru ke?

haritu aku pergi merangkak sampai ke satu sungai. sungai ada facebook, dia boleh tahan kotor. ramai suka datang tapi tak suka mandi. aku berkayuh kat dalam tu aje. sampai aku rasa lemas takde air. ada yang datang tolong, dia bawak kayu penyapu. aku tanya nak buat apa? dia jawab untuk cedok air.

tapi sungai tu makin lama makin dalam, aku nak pergi sekolah dah macam mana. nanti habislah moto aku lemas. naseb baik dia ada, dia jadi tong sampah belakang motor aku. dia kasi itu air masuk supaya aku boleh bernafas. kadang kadang dia ni pandai duduk luar sungai, lepastu duduk dalam pasir, jauh pulak tinggalnye.

aku lama tak nampak dia ni, dia pergi sekolah kot. tapi cikgu dia pergi bersalin, jumpa pulak orang baru. comel macam kucing tapi garang macam buaya. buaya pun duduk sungai tau. abang aku ada empat, empat tahun empat belas. dia pergi belajar jadi chef tapi dye nak masuk kulinari. motor dia dah lemas sebab takde udara, aku dengar dia nak kumpul duit beli basikal supaya dia dapat terbang cepat pergi kurus.

satay hari hari makan dia, sebab tu dia kurus. kalau tak satay makan dia tu ha burger pakcik donald's. buku ada bukan nak bace, dia pergi gigit. celup teh o kasi lembut pastu makan. tak pun buku tu dia sapu planta dan bakar, sarapan dia tu lah selalu, buku bakar. dia kate dia nak pergi utara, tapi dia masuk jalan ke Perlis, aku nak pergi Singapura tapi feri dah penuh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

yeke?