22 Januari 2011

berlari ke belakang


 perlu ke kita nak berlari ke belakang? perlu ke kita nak putarkan balik masa? perlu ke nak ubah segala takdir yang sudah berlaku?

tidak. perjalanan tetap di teruskan, segala yang di belakang buatpe nak kejar balik? rugi, mungkin aku pernah buat jahat dulu, aku tak nak berlari ke depan dengan ada nya tu semua. lebih baik aku tinggalkan bende tu dan jangan pernah nak berlari ke belakang semula. cukup sekadar menjeling hinis atas perbuatan yang aku lakukan untuk menyedarkan diri.
buat ape nak kusut kepala fikirkan perkara yang tak perlu di fikir? masalah orang sibuk kita nak tolong, tapi masalah sendiri? masalah sendiri kau tak akan pernah dapat selesaikan. kau tak fikir tentang diri kau ke? niat memang baik, tetapi mari kita lihat cermin. 

perkara yang di belakang kau buat ape kau nak takut, sepatutnya kau harus berani, berani untuk melawan apa yang kau dah lalui di belakang. apa yang kau dah rasai di belakang. jadikan bende tu semua pengajaran atau peringatan supaya kau tak ulanginnya lagi. 

belakang ni bagus, dia dapat lindungi kita, kau tau apa dah jadi masa dulu, tak mungkin kau akan ulanginya lagi kan? lain lah kalau kau dah memang cuai atau memang tak pernah kisah pasal hidup kau. jangan jadi bodoh pada diri sendiri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

yeke?