12 Oktober 2010

agak sudah tidak selamat

Assalamualaikum, berduduknya saya di sini untuk menulis sepatah dua tentang kejadian yang melibatkan 12 kematian akibat daripada kemalangan ngeri yag telah berlaku pada tarikh 10.10.10 yang ramai orang agung agung kan, itu lah, nak salahkan pemandu, dia bersih, nak salahkan kenderaan, ok, mungkin dah takdir panggil, nak buat camna, tapi segelintir pemandu pemandu bas ekspress ni langsung tidak mempedulikan keselamatan penumpang yang berada di dalam bas itu sendiri,
 diorang fikir nak cepat sampai, nak cepat dapat duit, nak cepat rehat, nak cepat balik dan nak cepat mati. dah banyak dah kat surat khabar atau internet aku tengok pemandu pemandu bas ni memandu secara merbahaya di lebuh raya, agak bapak dia punya jalan kot?

aku baru nak plan pegi jb lah naik bas, tapi dah banyak kes gini, takut juga seh dan was was nak naik bas ekspress, baik aku naik bas tambang, bawak berhenti berhenti tapi aku tetap sampai sekolah tepat pukul 12.20 setiap hari selama 2 tahun, lagi selamat, ape jadah lah nye, kita boikot jangan naik bas ekspress lagi, haha, kalau semua dah tak selamat? kita naik ape seh? keretapi lah? haa itu boleh juga lah kan. dan aku sudah plan bersama rakan rakan yang lain untuk ke jb bernaiki motor, tetapi agak berisiko di situ, tunggu di sana.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

yeke?