11 September 2010

10 september 2010

Allahuakbar Allahuakbar Allahuakbar

Lailahaillallahhuwallahuakbar

Allahuakbarwalillahilham

takbir yang jarang kita dapat dengarkan, takbir yang membuat seluruh umat Islam bersedih dan bergembira, kita patut bersyukur kerana kita dapat beraya dengan keadaan aman dan damai, dengan keadaan baju berwarna warni, yang kat luar tu, beraya dengan bom, beraya dengan darah, beraya dengan baju baju koyak, syukur Alhamdulillah, inilah takbir yang sering kita dengar ketika malam raya, ketika korang sibuk main mercun,(main mercun bungapi letup atas tu, aku tengok diorang main mercun tu mase orang tengah takbir, terasa yang korang main mercun tu sebab korang gembira setan setan telah di lepaskan ikatan dari neraka) ketika korang sibuk test baju raye korang, esokknye bangun pagi mak korang suruh mandi, pergi masjid, terdengar sayup sayup takbir raya bergema, yang x dapat nak beraye dengan orang tersayang tu, sudah semestinye terasa sedih di hati tu kan, kalau dapat hayati betul betul takbir raya ni, sayup sadis je hati rasa, cam nak nanges pun ade, ingat dah banyak dosa kite buat kat Allah, kat ibu bapa kita, keluarga kita, ni baru x dapat raye dengan adek beradek aku, kalau dah duduk jauh jauh x dapat balik kampung, fuhh, merana di hati, 

pagi pagi ni lah selepas solat raya aidifitri 2 rakaat, selepas dengar khutbah, balik ngadap kedua ibu bapa kita, tahun ni setelah di maklum, aku bertiga je lah raye, bertiga jelah yang saling maaf memaafi, banyak sangat dah dosa kan, pagi raya tak lah semeriah dahulu, tak dapat aku nak jejalan, tengok orang jejalan raye satu family ramai ramai jeles je aku, hehe, xpelah, tunggu raye keempat ni baru lah aku dapat beraye, kakak kakak aku pun nanti balik, xpelah, hari raya puya pasal

teringat lak dulu dulu kecik kecik aku datang raye umah orang, hehe rindu zaman kanak kanak, xperlu fikir macam macam, hee ini bebudak kampung aku datang beraya, alahai kecik kecik je aku tengok, comel comel

  Selamat Hari Raya Aidilfitri dek

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

yeke?