02 Mei 2011

Simpson's life



salam sejahtera saya ucapkan kepada semua pembaca pembaca afrusy. hani saya akan mengupis topik mengenai kehidupan kartoon yang melambangkan kehidupan realiti masa kini,

*okay sebenarnye aku tengah berlatih buat lisan BM secara spontan. hee afrusy pun boleh

baik korang tengok dulu video simpson ni. korang semua pasti tahu cerite ni memang melambangkan kehidupan realiti orang Amerika kan. dah orang yang buat cerita ni pun orang sana. *aku agak aje ler.

kehidupan kita ni tak menentu. ada hari kita di atas, rasa wow aku hot, aku hebat, ramai nak kawan dengan aku, aku pandai, aku tak pernah buat salah. tapi ada hari kita ni di bawah. malah lebih teruk dah nama 'bawah' tu. tak semestinya orang yang kaya tu hidup dye tenang dan aman, dan tak semestinya orang yang sentiasa kelihatan gembira  akan berasa gembira. mana tahu di sebalik senyuman, gelak tawa, tersembunyi sebilah pedang samurai tengah terpacak di hatiya? haa korang tak tahu

korang nampak luaran bende itu bagus, maka dalamnya juga bagus. tidak semudah itu. bak kata omputih, don't jugde a book by its cover. kalau cam melayu kata jangan tengok buah durian tu tajam tajam tapi tak sedap. haha aku aku carut ni? 

jangan nak rasa hidup ini mudah. masalah  datang sikit nak buuh diri, masalah datang sikit nak masuk parit dagu berjahit. *eh tu ku? -.- yang bunuh diri ni lah masalah, lagi lagi permpuan, masalah datang secepuk terus cakap aku nak bunuh diri, aku nak hidup bebas! haa ka kan kau jangan tak nak ngaku lak! tapi bukan nak salahkan kepada semua perempuan lah, lelaki pun ada kan? cuma tak ketara.

lihat video dan hayati, orang lain sibuk menyusahkan diri demi untuk menyenangkan  diri kau tu. kita tak rasa keperitan oragyang merasa selain kita merasainya sendiri. kau paham tak? haa bagus. renung renungkan lah dan selamat beramal.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

yeke?