09 April 2011

demam Usop


dolu dolu deman Mawi World! sekarang Usop pulak. Usop apa? Usop sontorian ke? Usop wilca lah! sekarang 1 Malaysia dah kenal usop. kau tak kenal aku tak tahu lah ape nak jadi.

Usop wilca jadi feymes sebab dye datang dari filem komedi seram Hantu Kak Limah Balik Rumah (HKLBR) yang semakin lama menjadi buah mulut orang ramai dengan dialognya yang buat orang semua pecah perut.

sebelum ni takde sangat cerita melayu yang orang sampai hafal setiap potongan potongan ayat yang terdapat dalam filem ni. kecuali cerita zaman seniman Allahyarham P.Ramlee lah kan. itu suatu lagenda. tapi filem HKLBR ni sampai dari budak kecik sampai makcik makcik, guru, ustazah pun dah macam terikut ikut setiap dialog yang kelakar.dialog diorang ni macam lebih kepada lawak spontan dan sering kita gunakan dalam kehidupan seharian kan? dengan loghat Perak nye lagi. haha

''Nampak Beno Nipunye''


''Uwww perisa blueberry, my favourite''


''Kite bakor jer''


''Tu lah, sekolah dulu tanak amik english education''


''Sabor Je Lah''


''Nampak benor nipu nye,orang jawa mane tahan sejuk'' 




ha ni lah contoh contoh dialog yang dah selalu sangat jadi buah mulut orang ramai, tak kire makcik pakcik, ustazah, ustaz, cikgu, guru, bomba, polis, cleaner, tok ketua kampung, pengerusi PIBG, ahli jawantankuasa kampung pisang dah ramai lagi. semua dah terikut ikut.


jadi kite nantikan filem sambungan HKLBR ini yang berjudul Husin, Mon dan Jin Pakai Toncit yang akan keluar bile bile nanti aku tak tahu. 




rusy: harap filem filem seperti ini akan menjadi suatu lagenda pada masa akan datang, tetapi janggan di tinggalkan cerita cerita P.Ramle lak ea

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

yeke?