14 Mac 2011

tumpah darah pasti di kenang

okok aku nak cerita ni, haritu haritu kan kan aku aku pergi tempat aku paling rindu walaupun takde pape kat sana -..- hee kat mana? ala tempat yang aku bersekolah tadika, tempat yang aku petang petang pergi main dengan budak budak lorong, tempat yang aku syiok berangan nak kahwin masa sekolah rendah, tempat yang buku aku kene baling sampai bawah mase darjah 6, tempat yang aku buat onar sana sini. tempat yang aku sedekah kan darah ke jalanan dan tempat aku di besarkan sehingga jadi Afrudy.


sape lah tak rindu kan tempat kite di besarkan ape semua. aku rindu mase dulu dulu aku pergi main kejar kejar degan budak lorong aku, tapi time aku je aku dah malas nak main sebab malas nak lari sebab memang aku tak kan dapat punye lah. haha lagi mase main basikal same2, ade budak ni main baseball lah kat korong. haha dulu2 best aje takde masalah ape semua. aku tidur rumah jiran baik aku, dye tidur rumah aku. setiap minggu layan je. best kan?

datang Taman U atau Taman Universiti ni aku tengok cam takda perubahan sangat lah cam dulu. kalau dulu ade Pasaraya Bersatu Jaya dan Pasaraya Jalal tapi sekarang dah takde, dah bungkus sebab dah ada Jusco dan Giant. kalau dulu sanggup pergi cc (cybercafe) jauh jauh semata mata nak main game best. datang awal dapat free setengah jam. haha rumah punye lah jauh macam dari sini ke bulan. wah jauh betul. haa aku rindu tu.

yang aku tengok Rainbow masih ada, Weenet masih ada, Sekolah Agama masih ada. sekarang dah macam macam ada. dah boleh jadi sebuah bandar. cukup segalanya. kau nak ape kau cakap. haha dulu dulu aku tak reti lagi jalan jauh jauh, kalau takat pergi Jusco je tu pun dah cukup jauh. dah pergi naik basikal mangge rosak. dah nak nanges tak boleh bukak mangge. pergi cc naik basikal, hilang pulak. dah melalak kat rumah. dah ada basikal baru, hilang lagi dekat rumah sebab tak kunci. haha macam macam.

sebab aritu aku datang taman u, ingat balik semua kenangan kenangan dulu, dari aku kecik sampai umur 15 tahun. duduk temenung ku sendiri di depan kedai kedai itu. mengenang masa masa yang kian berlalu. cukup pantas cukup laju. tak kan berani berundur tetapi akan terus meluncur. aman doe duduk sana. ok lah Muar ni lagi aman sikit dari sana tapi aku tetap nak rindu sana jugak!



rusy: aku rindu pakcik bai burger, mayonis lebih ye cik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

yeke?