10 Mac 2011

*indah indah belaka


tak semua kata itu indah, tak semua juga punya maksud. apa yang di ucapkan ada tersirat dan tersurat. untuk sesiapa fahami atau tidak fahami. ini sebuah blog atau di kenali diari. aku takde diari. tetapi aku ada blog. aku ada dia. dia ada dia lagi. tapi persoalanya sekarang adalah kata yang di lafaskan itu. adakah ia menuju ke seseorang atau menikam seseorag ataupun ingin di belai seseorag. adakah kata itu kau maksudkannya?

aku pun tak pandai menulis, aku pandai apa? aku pandai tekan itu dan ini tanpa berfikir panjang. kadang kadang apa yang kita nak memang takkan dapat. sebab kadang kadang kita menaruh harapan yang tinggi dengan kata kata. aku suka kau tetapi tak bermaksud aku sayang kau. atau aku sayang kau tetapi tak bermaksud aku cinta kau. kita sering cakap aku sayang kau aku sayang kau. cakap lah pulak, aku cinta kau aku cinta kau. sebab sayang dan cinta lain. kata kata ni lah sebenarnye kadang kadang membunuh.

pelik sebab ada yang aku jumpa, baru 2 3 hari kenal, dah sebut i love you. ala lepak chillax lah! tu pun nak isu? aku nak jawab apa kalau aku belum ada rasa itu? serba salah atau rasa annoying? telan mati emak, simpan mati bapak. yang aku perasan pulak. bila kita dah ngadap dia, tetapi dia belum bersedia. tapi aku paksa bila nak bersama? itu teruk. kau pusingkan. memang kau tak kan faham. sebab aku suka bila kau tidak faham tetapi bile kau faham aku derita. *hidup memang penuh dgan macam2. kau tak kuat kau jatuh kau kalah. tapi bila putar semula segalanya. benda tu hanya buku cerita yang direka oleh kita yang digelar manusia. 



rusy: aku sadis dengan diri aku dengan kau. masing masing bongkak. tapi dalam hati kau masih tisu, aku cuma mempunyai kerinduan bila pusing pusing jumpa bende yang sama. tapi dalam hati kau masih ada cahaya, aku nampak. cuma aku yang dalam kekeliruan yang tidak sudah.
*ayat fiqa aku pinjam

1 ulasan:

yeke?