28 Mac 2011

dia penjual marah

ape bende marah marah ni? korang, korang pernah tak kalau kau datang makan, tapi orang yang datang amek order tu datang lambat, makanan datang lambat, ketidak adilan kepada pelanggan yang lain. senang cite, korang termasuk gerai yang bawak bale -..-

ok cerita camni, aku dari Shah Alam nak balik Muar, dalam kete dah ade bunyik dendang keroncong menyelinap di sebalik bunyi radio. dah paham paham lah bapak aku cari tempat makan, ok lah berhenti ada yong taufu, nasi ayam ape semua. order order air siap dulu, tunggu tunggu bapak aku tengok ade orang ni dye datang lambat tapi dye dapat dulu makanan, siap ada bungkus lagi.
pantang pertama: kalau kite order dulu tapi pelanggan yang lain datang kemudian dapat makanan dulu.

kemudian tunggu sampai lebam lagi, bunyi periuk bukan main dang tum dang tum lagi. bajet nyeeww! dekat setengah jam, 1 makanan pun x sampai lagi.
pantang kedua: tunggu makanan yang berjembut nak siap, orangnye sikit, tukang masak satu, tapi nak siapkan makanan kite ni berjembut, bungkus dulu gak dye buat jugak.


ok lah aku dan mak aku dah dapat makanan, bapak akunye je belum, panas je aku tengok dye, yang si tokey bak kate mak aku ni (tok haji) dok angkat angkat tangan kat bapak aku, angkat tangan tapi makanan tak siap jugak. -.- jap agi bapak aku dah tak puas hati, dye pergi dapur tengok tukang masak tu buat kuew tiow sup, tapi bapak aku mintak kuew tiow goreng basah. ayoo balik bilik je cb. teru cancel cancel. padan muka xde orang nak makan.
pantang ketiga: order lain dapat lain, pastu nak tunggu makanan tu buat balik berjembut.


bapak aku terus tak makan, dye share aje ngan mak aku then terus bayar, bayar pulak satu hal, air lain kire, yong taufu lain kire, makanan lain kire. tapi warung nye 1 bumbung 1 tempat makan gak. tapi lain lain. pulak ade yang tak reti kire, budak2 dye bagi suruh kire. jadah lah tempat ni aku cakap. aihh datang nak makan tapi hilang terus selera nye. dalam kerete semua menyirap darah aje.




rusy: aku ingat nak makan roti nan dengan ayam tandoori aje kat mamak bandar tu, lagi bagos

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

yeke?