19 Oktober 2010

cerita si Roti - episod 2


dia bernama Mel, tidak pernah di temukan lagi oleh si Roti, tiada beresempatan agak. hubungan anata Roti dan Mel senakin lama semakin rapat, semakin dalam, dah setelah beberapa agak bulan, merka telah di temukan secara tidak aku di sengajakan, kali pertama berjumpa si Roti pasti agak malu malu dan segan segan tetapi tidak Mel. Mel kelihatan tenang dan seperti sudah lama berkealan dengan Roti, si Roti tidak
 pandai untuk mengurat awek, tidak pandai untuk menyapa awek, tatkala Mel meyuruh Roti memegang air kotak nya, Roti kelihatan gabara dah agak terkejut di situ, kaku melayan diri, kenapa? kerana dia belum biasa dengan keadaan orang yang pertama kali dia berjumpa, pertama kali dia bersapa. selama ini hanya di temukan secara khidmat pesanan ringkas dan menyampaikan salam melalui orang tengah.

dan setelah Roti masuk ke tingkatan 3, banyak yang berubah, sudah pandai untuk melayan nafsu, tetapi Roti masih dapat di kawal, mungkin kerana iman nya agak goyah ketika itu, dia akan menghadapi PMR tidak lama lagi, bersediakah Roti untuk semua ini? ia dia juga mempunyai musuh, iaitu kawan baik nya ketika di bangku sekolah rendah, Roti menggelarkan dia dengan nama Kerok, sebab apa? hanya Roti yang tahu, ia sebenarnya Roti yang megajak Kerok ini untuk masuk di sekolah yang sama ketika dia baru ingin masuk ke sekolah menengah supaya si Roti tidak kehilangan rakan baiknya iaitu Kerok, tetapi masa megubah segala nya, masa mengubah  manusia, yang dulunya kawan baik kini menjadi musuh, tetapi Roti hanya tunduk di bawah kaki Kerok dan bersedia untuk di pijak pijak nya, Kerok di gilai ramai dengan 'kebodohan' dan 'kesewelan' nya, tetapi Roti hanya pelajar biasa, tetapi agak di kenali semua orang kerana sifat peramah dengan perempuan, kalau boleh Roti ingin berkawan dengan sesiapa saja. Roti tidak pernah penat untuk mencari rakan baru nya, dan ketika itu, terdapat lah salah paham antara si Kerok dengan kebodohannya dan si Roti dengan sifat penakutnya..

ps: apa yang terjadi? nantikan  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

yeke?