31 Ogos 2010

kemerdekaan

assalam.. selamat menyambut hari kemerdekaan negara yang ke53..! banyak dah berubah sekarang kat Malaysia ni, baguslah, bertambah maju dan pesat, apa itu kemerdekaan bagi kau? mungkin aku x mengenal erti kemerdekaan itu sebab aku tiada di situ di saat negara kita bebas dari ancaman, bebas dari penjajah, di saat negara ini sudah mula untuk berdiri sendiri, di saat semua bangsa bersatu demi mencapai suatu kemerdekaan, mungkin pada ku kemerdekaan itu bererti aku telah selamat bersunat pada usia 8 tahun? mungkin ia bererti aku telah selamat menjalani pembedahan apendix pada usia 8 tahun juga? mungkin waktu aku telah berjaya menduduki UPSR dan mendapat 5A pada usia 12 tahun?dan merdeka juga apabila aku telah menduduki ujian PMR dan mendapat keputusan yang kurang memberangsangkan pada usia 15 tahun? 

banyak erti kemerdekaan yang harus kita banggakan, semangat patriotik tu mesti kene di tunkukkan, Malaysia dah lame aman, tapi dalam keamanan tu mungkin ade sesuatu yang masih di rahsiakan?, tapi aku tetap bangga jadi rakyat Malaysia yang berbilang kaum, dan macam macam lagi, tapi kebanyakan minda minda dan fikiran fikiran rakyat Malaysia kini masih di jajah oleh barat, korang x rase ke? err, tu yang kene ade semangat patriotik dalam setiar warganegara Malaysia kini, papepun selamat menyambut hari kemerdekaan yang ke 53! semoga Malasia ini sentiasa aman dan tenteram..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

yeke?