25 Ogos 2010

apa aku aku jadi bila dah besar?

hey agak-agak ape la akan jadi bila aku besar nanyi, belajar malas, duduk depan komputer 24jam, pergi sekolah pun same je macam kau x pergi sekolah, datang naek moto vroom vroom bawak laju laju, beratur, nyanyi lagu sekolah, lagu patriotik, habis perhimpunan lepak tangge kejap borak borak sampai cikgu datang, sampai cikgu ngamuk, sampai cikgu kejar suruh masok kelas, bebel bebel dalam kelas, dah bosan diam jap, buat rocket, main ramai2 baling depan kelas lawan sape paling lambat jatuh, jalan2 merayap g kelas lain, balik, vroom vroom lagi, masok rumah ngadap komputer, tak pun tido, malam ngadap komputer, 12 gitu off masok bilik, belek enset, tido, dan seharian gitu lah.

hey? aku x paham biology, fizik, sejarah dari awal tahun sampai sekarang, bile exam fail fail dan fail, macam mane x fail, masok kelas, bebel je ngan kawan kawan aku, cikgu pun macam baik sangat, korang nak buat ape korang buatlah, kalau dah dari awal tahun kau x paham, jangan harap kau berminat nak belajar kan? dah penah rase maki cikgu  biology aku tu, haha tapi dye tu cam kartun sikit, dah marah marah gila gila, pastu nanti terus ok balik sambung ajar care baik, haha pelik aku tengok, cikgu perempuan lah, baye mak mak gitu. fizik? lebeh kurang gitu, masok lab, memekak memekak, cikgu ngamuk je, mesti wajib kene pukul dengan pembaris kayu panjang, dah macam budak kecik lak, budak budak terusan memekak, setiap hari dari awal tahun, dye ngajar dalam keadaan marah dan emosi tidak terkawal, cam x tertarik minat aku nak belajar, macam2 dah keluar dari mulut dye, beruk duduk!, baru pas keluar hutan ke korang ni? korang ni semua makan taik! hahaha tapi kesian betol aku tengok cikgu fizik tu, dari awal tahun samapai sekarang gitu jek, aku tengok ex sekolah aku dulu belajar fizik macam besh je an, ade aktiviti luar kelas, haha kitorang aktiviti didalam kelas dah cukup, kimia ok la juge, cikgu dye bersifat sabar, papepu dye sabar, dye ajar ok jek, kitorang pun ade lah minat nak belajar, tapi dalam exam laen je jadinye, terus x bole jawab, adoi, susah betol hidup ni,

dah banyak kali dah aku fikir fikir ape nak jadi ngan aku ni, belajar malas,  buat habes duet je kalau x dapat pae, kan best kalau aku ade semagat nak belajer macam mase form3 dulu, keje sekolah aku buat, ape semua aku buat, ni naek form4 rase dah x payah nak belajar, tahun depan dah spm, ape kau nak jawab nanti? dah bayak kali aku cube untuk berubah, grr tapi hampeh, takat cakap dan fikir je buat ape? buatnye tidak, konon ak bace buku, pastu dah bosan lari pergi date ngn komputer gak, camne lah nak buag rase malas tu, aishh, mungkin aku tiade sokongan, tiade yang boleh membuatkan aku berubah jadi lebih baik, mak bapak aku? um x kene lah ngan aku, gitu gitu nanti same jugak, kalau kakak aku ade boleh la juga tanye kalau x paham pape, duduk sorang, so aku buat ikut kepale aku je lah, ape yang penting diri ni, kalau kau buat kau jadi lah, kalau kau usaha maka kau akan dapat rase hasilnye nanti, tapi aku just macam x boleh.. adoyaii.. ape nak jadi aku ni nanti.. insyaallah aku nak merubah slow slow nanti, tahun depan dah spm kan, so kene adelah usaha sikit.. insyaallah ..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

yeke?